Kur'an-ı Kerim' de beş vakit namazın bulunup bulunmadığı
Kur'an-ı Kerim' de beş vakit namaza mücmel olarak işaret eden
ayetlerden Taha Süresinin 130 uncu ayetinde: Bakara Süresinin 238 inci "namazlara ve ayrıca orta namaza
devam edin" mealindeki Ayet-i kerimede "namazlar" anlamındaki
"salâvat" kelimesi çoğuldur. Arapça da çoğul üçten başlar.
"İki'' ye tesniye denir ve ''iki namaz'' sözü "salateyn'' şeklinde
söylenir. Demek oluyor ki, ayetteki ''salavat'' sözünden en az üç namaz
anlaşılır. Ayrıca bir de "orta namaz" var. Çünkü matuf, matuf
aleyhten (üzerine atıf yapılandan) ayrıdır. Bu sebeple "orta
namaz", "namazlar'' ifadesine dahil olmadığı gibi, her iki yanında
eşit sayı bulunmadığı için, üç namazın arasında yer alacak bir namaza ''orta
namaz'' denilmesi de mümkün değildir. O halde, ayetteki "salavat"
kelimesi, en az dört namazı ifade eder. Orta namaz buna eklendiğinde beş
vakit namaz ortaya çıkar. Orta namazın ikindi namazı olduğu bazı hadislerde
açıklanmıştır.
Hüd süresinin 114'üncü ayetinde ise, "Gündüzün iki ucunda
ve gecenin (gündüze) yakın saatlerinde namaz kıl..." buyurulmaktadır. Bunlardan başka Nisa, 4/103. Hud, 11/114; İsra, 17/78; Rum, 30/17-18; Nur, 24/36; Kaf, 50/39-40; Dehr (İns8n) , 76/25-26 ayet.-i kerimelerinde de beş vakit namaza veya vakitlerine mücmel o1arak işaret eden ifadeler bulunmaktadır. Bu mücmel ifade ve işaretler, Rasulüllah ( s.8. ) , in söz ve uygulamalar ile açıklanmış, onun açıkladığı ve uyguladığı şekilde bütün Müslümanlar tarafından ameli uygulama olarak günümüze kadar devam ettirilmiştir. Asr-ı Saadetten beri her asırda Müslümanlar beş vakit namaz kılmış hiç kimse bunun aksini söylememiştir. Bu itibarla "Kur'an' da beş vakit namazın bulunmadığı iddiasının ilmi hiç bir değeri yoktur. |